Ett säkert vårtecken,
fast i ett slirigt moddtäcke,
var årets MC-mässa ute
på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Vi tog med oss två modeller,
Berkeh och Benji, samt ett
högtrimmat humör, fast beslutna
att jobba oss igenom en plåtning
av mässans häftigaste hojar.
Om vi lyckades?
Ja, det blir upp till dig som läsare
att bedöma.
Du glömmer väl inte att ”Gilla” vårt digra arbete?
Bra, tack för det.
(Det kommer snart ytterligare ett bildreportage
från MC-mässan, där vi helt fokuserat på
både gamla, nya och ombyggda hojar.
Det blir ett rent bildgalleri utan texter.)
Nu kickar vi igång över 60 bilder
att njuta av för Dig som är hojfrälst.
WROOOM!!!
– På med lite Blaklader, här skall jobbas hårt…
Vi startade i Sweden Rocks monter;
där Motorhead-trummisen Mickey Dee´s hoj
stod uppställd. Grym lackering.
B & B lånade lite passande MC-smycken
och ringar från Smederna Lantz.
Framför Thomas Weigl och hans Tyska
Parts and Performance A for Harley-Davidson’` Motorcycles
Hört uttrycket ”Muskelhoj” förut?
I montern hos vår kompis lackeringsfenomenet ”Flickan.com”
hittade vi dena skönhet,
döpt till ”Bombshell Beauty”.
Du missar väl inte skumsläckaren som hon även lackerat:
Flera sådana kan du hitta i Frontface reportage från 2011,
HÄR.
I jämlikhetens namn,
finns naturligtvis även Pojken.com
men en HD heritage Softtail.
Twin Club i Norrtälje
arangerar varje år Custom Bike Show
och utlovar i år extra bra väder…hrrmmm…
Om inte det löftet infrias,
lovar arrangör Ove P att själv
bära paraplyet för att skydda
Bberkeh…
Datumet är satt till 1 juni och
platsen är naturligtvis
Norrtälje, som vanligt.
Jo, André Klang från Vulcan Riders,
guidade vår testpilot rätt på sin
vassa Kawa.
Ytterligare en läckerbit i samma monter.
Här kommer nu en serie bilder på mässans
STÖRTA blickfång,
en magnifik Honda Goldwing som har
ett genomgående Pirat-tema, både gällande
lackering och accessoarer.
Vår piratdrottning att som en kung.
Ljudanläggningen kan helt klart
väcka döda gastar till att spöka i takt.
Nej, det är inte instrumentbrädan på en
Boeing Super-Jumbo-Turbo…men det
skulle kunna vara…
Vill du nå ägaren, Peter ”Goldwing”,
kan du maila honom på:
goldwing.pw@hotmail.com
Va? Krympte Guldvingen i tvätten..?
Nope, detta är en något lite mindre Honda,
en Innova 125cc på ca 7 hästar.
En vidareutveckling av denklassiska
Honda Cub.
Honda Racing-machine, en riktig värsting på banan.
Svart och snabb, ytterligare en Honda.
Benji tog kurvorna med största lugn…
farliga kurvor…den första till vänster…
BMW scooter-mc för den som vill
city-slicka med klass…
Old meets young:
en klassiker,
italiensk Moto-Guzzi Falcone 1950.
500cc, 23 hästars OHV-motor.
Utställare: www.mc-collection.com
En Stealth-liknande CAN-AM trehjuling
från Canada, tilldrog sig mycket intresse.
Vi hälsade även på hos ett gäng glada norrmän
och norska piker.
Montern hette Explorify och iscensätter
mc-turer / resor i olika länder och med olika
teman.se mer HÄR:
Hojens ägare, Harald Thorsen, är en skön typ
med distans till allt utom kanske avståndet
till sin hoj.
Kanske hakar vi på gänget från Explorify
till nästa aktiva semester, om det blir någon…
Svårt att förstå hur snygga tjejer
kan fastna för riktiga svin…
Kan det vara att de vill tämja det vilda..?
Hört talas om uttrycket
”Slaska mule”?
Nu ser du varifrån det kommer.
Vi tackar Älgskadeföreningen.
Dan Nilsson från Nilssons MC-shop
i Linköping hade hojen alla ville posera
bredvid, så då gjorde även vi det.
ESHO El-scootersär både snygga och miljövänliga.
Vas sägs om denna 2Violtablett”?
Ännu en ESHO el-scooter.
Undrar om man kan omvandla
enerin från Pizzan till att köra på,,?
Mässans tema ”Beauty & The Beast”
kan vi lugnt döpa det här ekipaget till…
Hojen är en Boss Hoss med en LS3- motor på
hela 6,2 liter och 445 hästkrafter.
Samma spis som sitter i Chevrolette Corvette.
Det krävs en RIKTIG kvinna för att tämja alla dessa vilda hästar
Delad glädje är dubbel glädje.
Vad den väger?
Lite beroende på utrustning men klart över 400 kg.
Indian är ett klassiskt märke som var borta
under många år men som tagits upp igen
och där man verkligen är trogen den klassiska
look och design som gjorde dess ”dressade”
odödliga hojar fråm slutet av 40-talet till
dygbara samlarobjekt även idag.
Lika bra att reservera ditt exemplar,
det är inte så många ex som tillverkas varje är.
Kan man kalla det ”Indian Reservation”..?
Nils Andersson på Indian Motorcycle
rullade ut denna ärevördiga klassiker
med Jock-shift / växelspak så vi kunde
plåta den i frihet.
En Indian skall alltid ha sin frihet.
Läs mer på www.indianmotorcycle.se
VICTORY Motorcycles kombinerar
en klassisk V-twin-look med
innovativa lösningar och läcker design.
Här kommer några exempel ur Victorys
senaste line-up.
Good Cop or Bad Cop?
Denna Police-mc hade lånats in till mässan.
En fängslande upplevelse.
Vår rullande konstapel hade inga problem
att arrestera denna paparazzi. Han gav sig helt
frivilligt utan motstånd…
– Officer, can You please drive me home?
Any home…
Victory Team släppte plötsligt
allt de hade för händerna och
samlades på ett speciellt ställe
i sin monter.
Vi förstod ingenting…
Okej, visst har den fyra hjul
men den få vara med ändå,
för att den är så söt…
100% el-bil.
Full tank = 5 kronor.
Birobil låter lite ölassocierat, namnmässigt
men det är den enda kopplingen.
För sköna somardagar kan man öppna upp hela takdelen
och sola hjässan, kanske ännu mer, om du är riktigt lång.
Detta fullbordar vår heldag på MC-mässab.
Så där, då var vi klara för den här gången.
Du glömmer väl inte att ”Gilla” vårt digra arbete?
Bra, tack för det.
Det kommer snart ytterligare ett bildreportage
från MC-mässan, där vi helt fokuserat på
både gamla, nya och ombyggda hojar.
Det blir ett rent bildgalleri utan texter.
Något för entusiasten.
Comments are closed.