Foto ©: Peter Ortvik, Frontface.se
När Frontface modeteam för ett par veckor sedan var ute på Stockholm Modecenter
tillsammans med musikern/modellen ”Smnygg-Knut” Berggren för att se pressvisningen,
stötte vi på en produkt som med sina gladafärger och smarta funktionalitet genast fick oss
att reagera positivt.
Eftersom visningen var för kollektioner höst/vinter 2012-13 och därmed naturligtvis mest
innehöll plagg med dova färgnyanser, var det uppfriskande och vårinspirerande att ”drabbas”
av de fantasifullt colorerade och mönstrade armbandsuren av märket SLAP: Inga krångliga
spännen som kan gå sönder, inga sprintar som kan flyga iväg, bara skön glädje och i en
prisnivå som gör att man lätt har råd att köpa mer än ett exemplar.
Det allra roligaste är att man på två sekunder kan ”ploppa ur” själva urboetten och sedan
kan byta boetter mellan de olika armbanden/boetthållarna.
Läckert och sobert. Snyggingen Knut Berggren var också ute på ModeCenter och blev ”Slap-pad”…
(Jackan, som kommer nu i vår (även på Knu, när vädret tillåter, kommer från Petroff)
Eftersom vi inte hittade de två tjejerna, Rebecca Laanemets och jennie Fihn
(se bilden ovan) som står bakom importen av SLAP-klockorna,
ute på Modecenter, beslöt vi oss för att kontakta dem för mer information
och kanske kunna plåta de färgstarka SLAP-uren.
I den lilla orten Åsa, något söder om Kungälv på västkusten, fick vi tag
i de bägge innehavarna av JR details. Tjejerna visade sig positiva till ett
redaktionellt inslag och vi tog några bilder med våra frontface-modeller
Leonora och Nathalie.
För att få lite mer känsla för hur Rebecca och Jennie ”tickar”, passade vi
på att ställa några frågor:
Djurisk ur-strålning…
– Hur började ni samarbeta / Hur känner ni varandra?
Vi har arbetat ihop under flera år inom elektronik och fotobranschen. Märkte snabbt att vi har samma drivkraft
& intresse när det gäller nya innovativa/snygga produkter och startade då JR details.
– När, hur upptäckte ni SLAP?
Vi upptäckte SLAP genom en bekants företag i Kanada & fastnade direkt för produkten. Genom ett mail
till producenten fick vi överraskande snabbt agenturen i Norden.
– Har ni fått reda på hur varumärkesnamnet SLAP
kommit till och hur man kan använda det på ett
smart och lite humoristiskt sätt?
Namnet kommer ju ifrån att man smätter klockan på handleden, men i det engelska språket
kan det ju bli humoristiskt i vissa sammanhang.
– Har Ni andra produkter på gång?
Hur vill Ni utveckla JR Details?
I dagsläget koncentrar vi oss på SLAP Watch, men vi får se vad framtiden har att utvisa 🙂
– Nu måste ni välja var sin favorit ur kollektionerna.
Jennie – har orange som favorit, men den vita är också läcker..
Rebecca – rosa är min favorit, är så snygg till sommarens mode
– Några tips/varningar till unga entreprenörer som
vill göra liknande investeringar som Ni gjort?
Utnyttja dina kontakter och nätverka. Var inte rädd för att satsa det du tror på. Prata med andra
som har erfarenhet från samma brach för att slippa göra alla misstag själv. Var förberedd på
att det kommer tuffa perioder och tar mycket tid. Glöm inte att ha kul!
Moderna versioner av Fröken Ur? -That was a bad one…SLAP me again…
LÄSARTÄVLING: Vinn ett SLAP ur
Frontface har ett par SLAP-ur här på redaktionen.
Din uppgift för att delta i chansen att få ett SLAP ur, är följande:
Skriv en slogan på max 10 ord, där SLAP måste finnas med.
Skriv också ned vilka tre färger som är dina favoriter,
då vi inte har alla färger här.
skicka ditt mail till mail@frontface.se
och döp det till ”SLAP ME”.
Glöm inte att inludera din fulla adress
och telefonnummer i mailet,
annars är ditt bidrag ogiltigt.
Siata tävlingsdag är 24 mars 2012.
Lycka till!!!
Comments are closed.