Acadermia 2016 – mässan för konsumenter och proffs inom hud- och skönhetsvård.

Att täcka tre mässor under en och samma dag är inte lätt. Det blir alltid så att man får kompromissa och skära ned för att tiden skallr äcka till. Därför blir årets reportage från Acadermia – Skönhetsmässan, lite kortare än vanligt, då både Fitnessfestivalen och Allt För Hälsan pockade på vår uppmärksamhet.

Eftersom vår ordinarie redaktör inom området hudvård/skönhet/make-up, Nathalie, inte kunde medverka denna gång, fick Frontface kalla in tf reporter och modell Berkeh, som sakkunnig, vilket visade fungera alldeles förträffligt. Följ med Frontface på några bsök hos de utställare vi fastnade för denna gång.acad_001Mässgeneral Catarina Pap de Pestény tog emot i pressloungen. acad_002Efter allt förarbete, ändå på topp med full energi, bara att ta av sig den imaginära hatten. Catarina Pap de Pestény berättade för oss om ett antal av utställarna, vilket gav oss viss insikt hur vi skulle lägga upp den tid vi avsatt. acad_003Frontface började hos M Picaut, där vår Berkeh träffade Mette Picaut själv (längst till höger) och teamet tog hand om oss och visade det senaste i sin linje av hudvårdsprodukter.acad_004Här ser vi:
Precious Oil, som är ett Anti Age-serum som ger näring och silkeslen hy. Tack vare naturliga peptider ökar även hudens egen produktion av kollagen, vilket minskar fina linjer och rynkor. Serumet är baserat på exklusiv olja av aprikoskärna, jojoba och havtornsfröolja från ekologiska odlingar. Ger huden en riktig näringsinjektion. För alla hudtyper, särskilt torr eller mogen hy.

Exfoliating Peel Mask: En kombination av peeling och intensivverkande mask som varsamt exfolierar, ger huden näring och lyster. Mikropärlor från jojoba exfolierar varsamt medan havtorn, phragmites och poria cocos extrakt både lugnar, vitaliserar och ger ny energi. Rik på aktiva, rena oljor från certifierade ekologiska odlingar.

Skin Detox Moisturiser:  En lätt och lyxig fuktcrème, med bla broccoliolja, fungerar som en mild detox för huden. Avhjälper problem som känslig hud, rosacea, acne mm utan att täppa till porerna. Normaliserar, lugnar och skyddar huden både dag och natt. Ett patent med glucocider från bl.a. solhattsblomman dämpar och förebygger rodnader samt rensar ut och avgiftar huden. Rik på certifierade ekologiska ingredienser. Allergenfri. acad_005Därefter styrde vi kosan till Glossybox, där Victoria Senkpiel och Berkeh genast fick upp energinivån under samspråket. acad_006Konceptet är att prenumerera på en box med utvalda produkter, som levereras hem till dig. Lite som Linas Matpåse, fast näring till huden i stället för magen.
Konceptet finns även för män, The Man Box: Fem grooming-produkter i en exklusiv box Ny box var tredje månad levereras hem till dig, Fri frakt – ingen bindningstid. 160:- per kvartal eller 649:- per år för The Man Box.

acad_007Med ytterligare lite tid kvar, stegade vi in hos Naturativ, där Lukasz Zienkiewicz tog kommandot och lät oss inte lämna montern innan vi visste allt om vad Naturativ står för.  Så här berättade Lukasz själv: ”Naturativ erbjuder naturliga skönhetsprodukter med certifierade ekologiska ingredienser för ansiktsvård, kroppsvård och hårvård.
Vi framställer våra produkter enligt reglerna för internationella certifieringsorganisation NaTrue. Nästan alla våra produkter kan användas av veganer. Produkterna är dermatologiskt testade och ej testade på djur.
Det finns olika serier att välja på för både vuxna och barn, både för professionell användning och för konsument.

Produkterna är fria från parabener, PEG, konstgjorda färg- och doftämnen, petroleumderivat och andra substanser som är förbjudna i naturkosmetik.
NaTrue-certifierade Relaxing serien som är med doft av kokos och citrongräs är en avkopplande serie som är berikad med välgörande och mycket återfuktande naturliga oljor och smör. Sheasmör, kakosmör, babassuolja, druvkärnolja och andra eteriska oljor är några av ingredienser som kommer släta ut, återfukta, lindra och ge huden lyster och förbättrad utseende. Du kommer känna dig mer avkopplad i dina sinnen samtidigt som din hud blir mjukare och fastare.

Även våra kosmetiska produkter är certifierade och märkta enligt NaTrue*standard. Vi certifierar våra produkter en efter en när de har lanserats på marknaden. Vi bryr oss om både innehållet och miljön, därför har vi tänkt lite extra på hur vi förpackar våra skönhetsprodukter och strävar alltid efter att använda så lite material som möjligt. Förpackningarna skall i hög mån vara av återvunnet- och återvinningsbart material. Det är värd att nämna att kartonger som vi använder till ytterförpackning är gjorda av gamla kläder.

Märket Naturativ har funnits på marknaden sen 2009. Just nu finns vi i Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Portugal, Polen, Italien och Japan bland annat. Naturativ Sweden är medlem i NOC Sweden”

acad_008Alldeles intill stod teamet från Oriflame och utförde hudanalyser. Försäljningsansvarig, Beatrice Renner, är mycket erfaren på sin post i den här branschen och lyckades nästan sälja produkter till oss..men bara nästan. acad_009Här ser du den senaste line-upen av Oriflame-produkter. Detaljerna finner du på deras hemsida HÄR acad_010I en av gångarna stötte vi ihop med denna väna varelse ur fantasyvärlden och hennes ”skapare”. De deltog i en nagelskulpteringstävling och gick nu i väntans tider för att så småningom få reda på hur de placerat sig. Vi höll tummarna men tyvärr fick vi inte med oss deras namn. Om de ser detta, hör av er, så vi kan lägga in namnen här. acad_011 acad_012Framför en uppbyggd catwalk, fann vi åter Catarina Pap de Pestény, som berättade att en hårvisning, producerad av Hasse Sandström  med sina modeller från Scandinavian Models, strax skulle börja. acad_013Visningen var snygg och välproducerad men som nästan alltid, hade modellerna/mannekängerna väldigt bråttom att ta sig igenom sina entréer, vilket försämrade chansen för publiken att kunna få hyfsade bilder. Kanske en orsak att gå över till video?acad_014 acad_015 acad_016 acad_017 acad_018Hasse Sandström själv sittandes i mitten. Vilken lagbild, något att skicka till EM nästa år… acad_019Avslutningsvis liten blick fram mot nästa års badsäsong, vilken vi väl alla längtar till?
Varmt tack till Catarina Pap de Pestény och de utställare som tog sig tid att ta hand om oss. Nu skall vi testa produkterna och återkommer strax före Jul och berättar mer om den saken. Au Revoir!

 

Comments are closed.
http://frontface.se/magazine/