Klassisk mark för klassisk
skönhetstävling.
<<<  Till Innehåll

Foto:Peter Ortvik, Frontface.se, Nikon P7000.  Festarrangör: johan Carlén, Evenemang: Joakim Granberg.

Anrika Berns Salonger stod som lokal för årets version av den svenska Miss Universe-uttagning-en. Lokalens vackra inramning ger ett lyft åt alla evenemang som avhålls där och detta var inget undantag.

Men räcker det för att göra tävlingen intressant, frågar sig erfaren arrangör av liknande koncept?
Miss Universum eller Miss Universe, som nu är det namn man använder över hela världen, är en gammal klassisk skönhetstävling/Beauty Pageant med många regler som skall följas.

Det har ju under många år klagats på att deltagarna framträder i baddräkt/bikini, vilket inte i sig själv torde vara ett fel, om man inkluderade en ”touch av Fashion” i deras framträdande. Om man däremot passiviserar bikinins varande genom att endast låta deltagarna svara på frågor och berätta om sig själva i denna utstyrsel, ja då kan kritiken vara befogad.

Vi är ju inne i 2010-talet och även om vinnaren av den svenska uttagningen måste paketeras efter de normer som Världsfina-lens strikta regelverk fordrar, så kan man utan svårighet höja den svenska finalens attraktionsnivå till ett modernt snitt utan att det kolliderar med det förstnämnda.

Det är detta vi efterlyser och hoppas på. Då blir det lättare att få goda sponsorer och nödvändig mediebevakning.

Var det rätt tjej som vann?
Eftersom det alltid sägs att ”Beauty is in the eye of the beholder”, så får vi lämna den frågan till var och en som gillar att klaga på domslut i allmänhet…
Vi får se hur det går för Ronnia Fornstedt i Världsfinalen senare i år. Och glöm inte, man kan faktiskt inte rädda hela världen…  

 
<<<  Till Innehåll